tel. 22 729 89 15   nok@nok.pl

zaPARKuj w MŁOCHOWIE


 

Szanowni Państwo,

 

z radością zapraszamy Państwa na kolejną edycję zaPARKuj w MŁOCHOWIE - cyklu koncertów, który organizujemy od czterech lat, by w pięknych okolicznościach przyrody i urody parku w Młochowie umilić Państwu czas wakacji, dostarczyć wrażeń i wzruszeń z obcowania z muzyką. Program koncertów jest stylistycznie różnorodny, proponujemy więc, jak co roku, muzykę klasyczną i  rozrywkową, na wysokim poziomie wykonawczym. Sprowokujemy, mam nadzieję, Państwa do śpiewu i tańca wspólnie z Warszawską Orkiestrą Sentymentalną. Będą mieli Państwo możliwość poznać, mało znanych szerokiej publiczności, wybitnych artystów - nikt tak nie śpiewa piosenek Janis Joplin jak Jolanta Litwin Sarzyńska, a w, szeroko pojętej, piosence aktorskiej mistrzynią jest Justyna Szafran.
Żywiołowość i energia młodych saksofonistów The Whoop Group i tanga w wykonaniu Cuarteto Re!Tango dopełnią ten muzyczny kolaż.

 

W tym roku obchodzimy rok moniuszkowski z okazji 200 lecia urodzin „ojca opery narodowej”. W związku z tym w programie zaPARKuj w MŁOCHOWIE nie mogło zabraknąć utworów tego kompozytora - aż dwa razy będą mieli Państwo okoliczność posłuchać znanych i mniej znanych utworów Moniuszki. Jego postać jest bardzo mocno wpisana w świadomość Polaków. Opery i pieśni odegrały na polu muzyki podobną rolę, co na polu literatury dzieła Henryka Sienkiewicza. Twórczość operowa i pieśniarska Moniuszki zawsze była pełna elementów narodowych, tworzona dla pokrzepienia serc, a jednocześnie charakteryzowała się bardzo wysokim poziomem artystycznym. Pieśni takie jak choćby: Prząśniczka, Stary kapral czy Dziad i baba, są niezwykle popularne i nadal dostarczają słuchaczom wiele radości. Podobnie jest z dziełami operowym. Aria Skołuby z opery Straszny dwór rozpoczynająca się od słów Ten zegar stary to przebój twórczości operowej Stanisława Moniuszki. Na zaPARKuj w MŁOCHOWIE będą mieli Państwo okazję posłuchać utworów Moniuszki w wykonaniu warszawskiego Zespołu Instrumentów Dawnych ARS NOVA pod kierunkiem Krzysztofa Owczynika w ramach Mazowsza w Koronie koncertów organizowanych przez Mazowiecki Instytut Kultury w zabytkach architektury województwa mazowieckiego, oraz w wykonaniu Aleksandra Ładysza i Natalii Kovalenko z Jarosławem Domagałą i kwartetem smyczkowym.

 

Zapraszam na koncerty!

 

Kamila Michalska

dyrektorka Nadarzyńskiego Ośrodka Kultury

 

zaPARKuj w MŁOCHOWIE - koncerty plenerowe

na terenie zespołu parkowo - pałacowego w Młochowie przy ul. Platanowej - taras oficyny przy kościele p.w. św. Michała Archanioła

 

Program:

lipiec/sierpień 2019

 

Niedziela 14 lipca, godz. 16.00

TAŃCZ MÓJ ZŁOTY

 

Wykonawcy:

Warszawska Orkiestra Sentymentalna

Gabriela Mościcka - śpiew, akordeon

Lena Nowak - klarnet, śpiew

Kazimierz Nitkiewicz - trąbka

Mateusz Kowalski - perkusjonalia, śpiew

Jakub Fedak - wibrafon

Łukasz Owczynnikow - kontrabas

Krzysztof Baranowski - mandolina, gitara

 

W programie: przedwojenne melodie i piosenki, utwory taneczne.

 

Warszawska Orkiestra Sentymentalna to zespół przenoszący słuchaczy do czasów, w których królowały przeboje Adama Astona, Henryka Warsa czy Jerzego Petersburskiego. Grupa powstała z zamiłowania do dawnych, przedwojennych melodii i piosenek. Kontynuuje tradycję rewiowych wykonań utworów tanecznych i sentymentalnych zachowując przy tym ich naturalny i ponadczasowy czar. Zespół zadebiutował w maju 2015 roku na festiwalu drugiego Programu Polskiego Radia Nowa Tradycja. Rok później ukazał się debiutancki album zespołu „Umówmy się na dziś”. W październiku 2017 roku Orkiestra wydała drugą płytę „Tańcz mój złoty", poświęconą muzyce tanecznej. W grudniu tego samego roku ukazał się „Śpiewnik kolędowy”, w listopadzie 2018 roku WOS wydała płytę „Płyń Wisełko” opowiadającą o codzienności ułanów, ich ideałach i dramatach, poświęceniu i tęsknocie, a także radości i poczuciu humoru.

 

Niedziela 21 lipca, godz. 16.00

SZAFRAN O MIŁOŚCI

 

Wykonawcy:

Justyna Szafran - śpiew

Rafał Karasiewicz - piano

Jarosław Buczkowski - akordeon

Zbigniew Wrombel - kontrabas

 

W programie: piosenki E. Piaf, A. Piazzoli, L. Możdżera, J. Satanowskiego.

 

Justyna Szafran

Aktorka i piosenkarka. Absolwentka poznańskiego Studium Piosenkarskiego i wydziału wokalno - aktorskiego Akademii Sztuk Wizualnych. Laureatka wszystkich nagród (I Nagrody, Nagrody Publiczności, Nagrody Dziennikarzy) XVII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w 1996 roku. Uznana za Indywidualność Roku '96 w kategorii piosenka aktorska. Uhonorowana Stypendium Artystycznym przyznanym przez władze miasta Poznania oraz Medalem Młodej Sztuki jako osobowość sceniczna. Na stałe związana z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, gdzie grała w spektaklach: „Mandarynki i Pomarańcze”, „Trzej Muszkieterowie”, „Liżę Twoje serce”, „Dzieje Grzechu”,  „Frankenstein”, „Mistrz i Małgorzata”, oraz w wielokrotnie nagradzanych monodramach „Rzecze Budda Chinaski” i „Plugawe Oko Poety”. Ma na swoim koncie udział w wielu programach telewizyjnych, a także występy na największych festiwalach w kraju i za granicą.

 

Niedziela 28 lipca, godz. 16.00

PIOSENKI JANIS JOPLIN

 

Wykonawcy:

Jolanta Litwin Sarzyńska - śpiew

Paweł Serafiński - instrumenty klawiszowe

Wojciech Zalewski - bas

Krzysztof Fornalski - gitara

Anastazja Babska - saksofon

Szymon Linette - perkusja

 

Jolanta Litwin - Sarzyńska

Aktorka teatralna. Ukończyła Studio Wokalno - Aktorskie przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Współpracowała m.in. z Teatrem Muzycznym w Gdyni, Teatrem Powszechnym w Radomiu, Teatrem Powszechnym w Warszawie. Od 20 lat aktorka Teatru Syrena w Warszawie. Jest laureatką wielu festiwali, m.in. otrzymała Grand Prix na festiwalach piosenki francuskiej w Lubinie, Poznaniu i Warszawie. Pomysłodawczyni i współautorka scenariusza oraz wykonawczyni monodramu muzycznego z piosenkami Janis Joplin „Moja Mama Janis”, którego premiera miała miejsce w 2005 r. na deskach Teatru Roma. Trzy lata później spektakl otrzymał nagrodę za najlepszą rolę kobiecą na I Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni, a w 2010 r. ukazała się płyta z piosenkami z tego monodramu. Kilka lat temu nagrała płytę „Kobieta z o.o.”, z piosenkami skomponowanymi i napisanymi specjalnie dla niej przez wybitnych polskich kompozytorów i autorów tekstów. Obecnie można ją oglądać na deskach Teatru Syrena m.in. w spektaklach „Rodzina Addamsów”, „Czarownice z Eastwick”, „Bem” (z grupą Pożar w burdelu) i „Nogi Syreny”.

 

Niedziela 4 sierpnia, godz. 16.00

MONIUSZKO LIRYCZNIE, PATRIOTYCZNIE I NA WESOŁO

 

Wykonawcy:

Natalia Kovalenko - sopran

Aleksander Ładysz - bas

Jarosław Domagała - piano

Kwartet smyczkowy w składzie:

Kinga Czaplińska

Marta Podwysocka

Kinga Czech

Zuzanna Jeżyńska

 

W programie: utwory Stanisława Moniuszki.

 

Aleksander Ładysz - śpiewak obdarzony wyjątkowo pięknym, ciepłym i „ciemnym" potężnym głosem basowym. Odziedziczył go po ojcu Bernardzie Ładyszu, który był jego pierwszym nauczycielem. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. W 1981 roku zaczyna pracę w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Głos młodego śpiewaka szybko doceniono. Ówczesny dyrektor Teatru Wielkiego, Robert Satanowski powierzył mu szereg partii w nowych operach m.in. Kucharki w „Małym Dworku" Z. Bargielskiego, Czekisty w „Mistrzu i Małgorzacie" R. Kunada, Subiekta w „Manekinach" wg. prozy Brunona Schulca Zbigniewa Rudzińskiego - ten właśnie utwór Opera z Warszawy przedstawiła na wielu scenach Francji, Niemiec, Belgii, Luxemburga i Izraela. Podczas licznych podróży artystycznych zaśpiewał w niemal we wszystkich krajach Europy na tak słynnych scenach jak: Teatr Bolszoj w Moskwie, Staats Oper w Wiedniu, Palais des Congrés, Champs Elysées w Paryżu, Staats Oper Berlin, Semper Oper w Dreźnie i wielu innych. Jest założycielem, fundatorem i prezesem Polsko - Kanadyjskiej Fundacji „Niezależny Fundusz Kultury POLCANART” działającej na rzecz szeroko pojętej promocji kultury w Polsce i na Świecie.

 

Natalia Kovalenko - sopran - urodziła się na Ukrainie. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. P. Czajkowskiego w Kijowie. Od kilku lat mieszka w Polsce, która stała się jej drugą Ojczyzną. W 2010 roku założyła Agencję Artystyczną, która ma na celu nawiązanie relacji kulturowych pomiędzy Ukrainą a Polską. Współpracuje z czołowymi artystami polskiej estrady, koncertuje w Polsce, Europie i na Ukrainie. Jest jurorem na wielu konkursach i festiwalach. Od dwóch lat jest dyrygentem chóru i członkiem Społecznego komitetu Obchodów 200 rocznicy Urodzin Stanisława Moniuszki, przedstawicielem Fundacji i Komitetu oraz głównym koordynatorem obchodów Moniuszkowskich na Ukrainie.

 

Niedziela 11 sierpnia, godz. 16.00

TANGO TO SMUTEK, KTÓRY SIĘ TAŃCZY

 

Wykonawcy:

CUARTETO RE!TANGO

Paweł A. Nowak - bandoneon

Łukasz Perucki - skrzypce

Paweł Zawada - fortepian

Sebastian Wyszyński - kontrabas

Oliwia Otto, Jarosław Chojnacki - taniec

 

W programie:

utwory m.in. A. Piazzolli, J. Petersburskiego, C. Castillo, R. Fripo.

 

Cuarteto Re!Tango

Ta muzyka pełna nostalgii, pożądania i napięcia dramatycznego, jak blues w Stanach Zjednoczonych, często wyraża smutek i cierpienie, a jednak triumfuje przeżywając wielki renesans na całym świecie. Milonga Baltica - tak nazywała się założona w 2003 r. przez Pawła A. Nowaka formacja grająca tanga, w której krystalizował się styl i myślenie o przekazie emocjonalnym tej muzyki. Zespół ewoluował i w 2019r. nowy skład przyjął nazwę Cuarteto Re!Tango.

Klasycznie wykształceni muzycy zespołu Cuarteto Re!Tango fenomen tanga zgłębiają od lat, delektując się nie tylko jego ciemnymi barwami. Efektem tych doświadczeń i setek godzin spędzonych w studiu i na estradzie jest najnowsza płyta zespołu. Zawiera ulubione kompozycje miłośników tanga na całym świecie, wyzwolone z trywialności, grane z dojrzałością i pietyzmem, gdzie każdy dźwięk ma swoją wagę, a efekt wywołuje dreszcze!

Argentyńska muzyka złamanych serc w interpretacji Cuarteto Re!Tango zachwyca nie tylko niecodzienną wirtuozerią, ale także wyczuwalnym zaangażowaniem i szczerością wyrazu. Oni oddychają w rytmie tanga!

 

Niedziela 18 sierpnia, godz. 16.00

MAZOWSZE W KORONIE - MUZYCZNE WIECZORY W ZABYTKACH ARCHITEKTURY MAZOWIECKIEJ - 2019 ROK STANISŁAWA MONIUSZKI

koncert współfinansowany przez Mazowiecki Instytut Kultury

 

Wykonawcy:

Katarzyna Bienias - sopran

Jasin Rammal - Rykała - bas

Zespół Instrumentów Dawnych ARS NOVA w składzie:

Marta Zalewska - skrzypce

Joanna Nogal - altówka

Karolina Koślacz - viola da gamba

Filip Zieliński - gitara
Michał Kiljan - puzon

Krzysztof Owczynik - instrumenty dęte, lira korbowa, kierownik artystyczny

Malina Sarnowska - słowo o muzyce

 

W programie:

m.in. pieśni Moniuszki: Stary kapral, Dziad i baba, Prząśniczka, Pieśń wojenna, Kozak, Złota rybka, oraz fragmenty z oper: Halka i Straszny dwór.

 

Katarzyna Bienias - edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie w wieku 8 lat. Jest absolwentką PSM I i II st. w Łodzi, którą ukończyła pod kierunkiem prof. Zbigniewa Lasockiego. Studia na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie ukończyła z wyróżnieniem w klasie śpiewu klasycznego ad. Jolanty Janucik. Jako stypendystka programu Erasmus, doskonaliła swój warsztat wokalny pod okiem wybitnych śpiewaków oraz pedagogów z Włoch m.in. u prof. Gabrielli Munari i Elisabetty Andreani. Uczestniczyła w licznych kursach wokalnych prowadzonych przez muzyków i śpiewaków wielkiego formatu jak Ingrid Kremling, Christian Elssner czy Bobby McFerrin.

Jest laureatką drugiej nagrody międzynarodowego konkursu wokalnego w Legnago (Włochy). Zadebiutowała na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej w przedstawieniu "L'amante di tutte" B. Galuppiego. Współpracuje z wieloma instytucjami kulturalnymi t.j. Teatr Polski w Warszawie, Filharmonia Narodowa, Operetka im. Jana Kiepury w Warszawie oraz zespołami: La Tempesta, ProModern, Il Canto. Wielokrotnie udzielała swojego głosu na potrzeby nagrań studyjnych na płyty (m.in. Śpiewniki" wyd. przez Muzeum Powstania Warszawskiego) oraz do filmów ("Jan Paweł II. Szukałem Was", "Bitwa Warszawska 1920", "Papusza"). Nagrała płytę z pieśniami Macieja Małeckiego (partia fortepianu). Jako solistka koncertuje w kraju i za granicą. Jej repertuar obejmuje szeroki zakres utworów: od renesansu po muzykę współczesną.

 

Jasin Rammal - Rykała - jest studentem ostatniego roku studiów magisterskich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Wokalno - Aktorskim w klasie prof. Izabelli Kłosińskiej. Od sierpnia 2017 roku jest adeptem Programu Kształcenia Młodych Talentów - Akademii Operowej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, gdzie rozwija umiejętności wokalne w klasach Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Izabelli Kłosińskiej oraz Olgi Pasiecznik. Od 8 roku życia był związany z chórem „Alla Pollacca” działającym przy Teatrze - Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, z którym brał udział w wielu projektach operowych (m. in. Carmen G. Bizeta, Tosca G. Pucciniego, Czarodziejski flet W. A. Mozarta). Grał rolę małego Wozzecka w Wozzecku A. Berga w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego oraz jednego z trzech Chłopców w przedstawieniu W krainie czarodziejskiego fletu, spektaklu dla dzieci na podstawie Czarodziejskiego fletu w opracowaniu prof. Ryszarda Karczykowskiego. Jako student zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w studenckich projektach oper W. A. Mozarta jako Masetto w operze Don Giovanni oraz Bartolo w operze Wesele Figara. Na tej samej scenie kreował również role Matki w operze Siedem grzechów głównych K. Weilla oraz Kecala w Sprzedanej Narzeczonej B. Smetany. Brał również udział jako solista Filharmonii im. Romualda Traugutta w spektaklu Warszawskie dzieci oraz jako Skołuba w operze Straszny dwór w Chicago. Jako solista Filharmonii Narodowej kreował postać Nikity w Zamku na Czorsztynie K. Kurpińskiego w audycjach dla dzieci. W 2014 roku wykonywał partię basową w Requiem W.A. Mozarta. W sierpniu 2018 roku wystąpił na prestiżowym Innsbrucker Festwochen der Alten Musik w operze Gli amori d’Apollo e di Dafne jako Alfisibeo oraz Panto. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Helmuta Deutscha, Olgę Pasiecznik, Brende Hurley, Hedwig Fassbender, Tomasza Koniecznego, Claudię Visce, Martina Lloyda Evansa.

Jest laureatem pierwszej nagrody oraz wyróżnienia dla najlepszego głosu męskiego na III Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Wokalnej im. prof. Haliny Słonickiej w Suwałkach. Zdobył I wyróżnienie na IV Ogólnopolskim Konkursie im. Krystyny Jamroz w Busku - Zdroju, oraz m.in. wyróżnienie na X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Złote Głosy w Warszawie.

W sezonie 2018/2019 w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej występuje jako Hrabia Ceprano w Rigoletto Verdiego, Angelotti w Tosce Pucciniego i II oficer pokładowy w Billym Buddzie Brittena.

 

Ars Nova - zespół instrumentów dawnych Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego istnieje od 1981 r., kierują nim Krzysztof Owczynik i Jacek Urbaniak. Ars Nova specjalizuje się w muzyce europejskiej XIII - XVI w. i należy do czołowych grup tego rodzaju w Polsce. Zespół występował w najważniejszych salach koncertowych w kraju i za granicą (m.in festiwale: Holland Festival w Utrechcie, Early Music Festival w Glasgow, Moskwie, Berlinie, Budapeszcie, Festival Musicora w Paryżu, Festival Il Canto delle Pietre w Mediolanie, Festiwal Wratislavia Cantans, koncerty w Filharmonii Narodowej, Polskim Radio i Zamku Królewskim w Warszawie). Ars Nova nagrywa swój repertuar dla Polskiego Radia i TV. Pierwsze płyty zespołu (1990, 1991 r.) wydane we Francji (ACCORD) "Muzyka dworu Jagiellonów", "Piotr z Grudziądza" otrzymały wysokie oceny w paryskich pismach fonograficznych (Diapason, Compact). Do najważniejszych osiągnięć fonograficznych zespołu należy nagranie dzieł wszystkich Mikołaja z Radomia, Piotra z Grudziądza, premierowe nagrania wielu dzieł muzyki polskiego średniowiecza i renesansu. Zespół otrzymał pięciokrotnie nominacje oraz prestiżową polską nagrodę fonograficzną FRYDERYK '96 za płytę z muzyką polskiego renesansu - "Melodie na psałterz polski Mikołaja Gomółki". Zespół współpracował z wybitnymi polskimi śpiewakami: Andrzejem Hiolskim i Jadwigą Rappe sięgając wówczas po utwory nowszej muzyki polskiej. Ars Nova ma także w repertuarze utwory współczesne wykorzystujące oryginalne brzmienie instrumentów dawnych.

 

Niedziela 25 sierpnia, godz. 16.00

THE WHOOP GROUP - kwartet saksofonowy

 

Wykonawcy:

Szymon Zawodny

Krzysztof Koszowski

Mateusz Dobosz

Jakub Muras

 

W programie: utwory A. Vivaldiego, F. Chopina, E. Griega, A. Glazunowa.

 

The Whoop Group, to zespół składający się z najwybitniejszych polskich saksofonistów młodego pokolenia. Połączyła ich nie tylko miłość do saksofonu i muzyki, ale także wieloletnia przyjaźń. Każdy z członków zespołu jest laureatem wielu prestiżowych konkursów indywidualnych i kameralnych, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Są także wielokrotnymi stypendystami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz programu stypendialnego Młoda Polska. W lipcu 2018 roku ukazała się ich debiutancka płyta „Crimes”, za którą zostali nominowani do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Odkrycie Roku”. The Whoop Group to zespół niezwykły pod wieloma względami. Cała czwórka młodych muzyków jest równie szalona, co ambitna. Nie boją się wyzwań i nieustannie próbują, podczas koncertów, czegoś nowego. Specjalizują się w wykonywaniu muzyki klasycznej i współczesnej, którą nierzadko sami aranżują na swój skład instrumentalny. Z ogromną przyjemnością wykonują także muzykę filmową, jazz, folk a nawet hip-hop. Działalność koncertową rozpoczęli we wrześniu 2016 roku podczas audycji Five o’Clock Programu 2. Polskiego Radia. Od tego czasu regularnie koncertują, ciesząc się ogromnym uznaniem publiczności oraz wciąż rosnącym gronem fanów na całym świecie. W 2017 roku wzięli udział w trzech konkursach kameralnych, które wygrali. Są laureatami I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Dętych Zespołów Kameralnych w Warszawie, Nagrody Głównej F.N.A.P.E.C Musiques d’Ensemble w Międzynarodowym Konkursie Kameralnym w Paryżu, a także I nagrody i Tytułu Mistrzów w Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy.

 

WSTĘP WOLNY!!!

 

Koncerty pod honorowym patronatem Krzysztofa Rymuzy Starosty Pruszkowskiego oraz Dariusza Zwolińskiego Wójta Gminy Nadarzyn.

 


Aktualności:


 

©2016 Nadarzyński Ośrodek Kultury

Archiwalne materiały dostępne są na poprzedniej wersji naszej strony
internetowej, dostępnej pod adresem: archiwum.nok.pl