Ikona Facebook Kontrast:   normalny wysoki  |  obrazy:   kolorowe czarno-białe  |  Normalny układ strony Szeroki układ strony  |  A- A A+
kontakt: tel. 22 729 89 15   /   e-mail: nok@nok.pl
BIP Ustawienia dostępności

Zaparkuj w Młochowie

KONCERTY PLENEROWE
zaPARKuj w MŁOCHOWIE
IX edycja
wstęp wolny
Taras oficyny przy kościele w parku w Młochowie
Projekt realizowany wspólnie z Samorządem Województwa Mazowieckiego,
pod honorowym patronatem Dariusza Zwolińskiego, Wójta Gminy Nadarzyn.

27 lipca, godz. 16.00
NOWE 4 PORY ROKU – VIVALDI / OSIECKA / KILAR
300 lat dzieła / 1725-2025


Wykonawcy:


Anna Wandtke – skrzypce /solistka
oraz
Piotr Kopietz – akordeon
Jacek Małachowski – akordeon
Mirosław Feldgebel – klawesyn
Sebastian Wypych – kontrabas, recytacje, kierownictwo artystyczne

 

 

 

W programie nowatorskie opracowanie Czterech pór roku Antonia Vivaldiego z elementami
improwizacji w stylu minimal, world oraz sonety Vivaldiego i Agnieszki Osieckiej o porach roku
Wyjątkowy projekt muzyczny Sebastiana Wypycha, który na nowo interpretuje jedno
z najsłynniejszych dzieł światowej muzyki – Cztery pory roku Antonia Vivaldiego, obchodzące
w 2025 roku 300-lecie pierwszego wydania i wykonania.
W nowych aranżacjach usłyszymy inspiracje twórczością Wojciecha Kilara, cytaty muzyczne
z Johanna Pachelbela, a także poezję Agnieszki Osieckiej, której teksty o porach roku nadają
koncertowi niezwykłą, liryczną głębię.
Nowatorskie opracowanie Czterech pór roku Antonia Vivaldiego to barwne połączenie wielu
muzycznych nurtów i stylistyk – od otwartej improwizacji w stylu minimal music, trans i world, przez
brzmienia charakterystyczne dla folkloru góralskiego, po cytaty z muzyki Wojciecha Kilara
i Johanna Pachelbela. Warstwa muzyczna została ponadto wzbogacona recytacjami sonetów
o porach roku autorstwa Antonia Vivaldiego i Agnieszki Osieckiej. Antonio Vivaldi, żyjący we
Włoszech w latach 1678-1741, swój cykl koncertów skrzypcowych wydał i wykonał po raz pierwszy
w 1725 roku. Jego Cztery pory roku, to do dziś jedno z najsłynniejszych dzieł muzycznych epoki
baroku, jedna z najbardziej rozpoznawalnych kompozycji na świecie. W taki właśnie sposób Vivaldi
muzycznie widział, opisywał i czuł pory roku i ich kolory.


MIROSŁAW FELDGEBEL - pianista, klawesynista
Absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fortepianu, studiował także na Wydziale
Teorii, Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.
Ceniony pianista i kameralista. Partnerował najwybitniejszym artystom polskim i
zagranicznym. Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów pianistycznych (m.in. I
nagroda w Torneo Internazionale di Musica w Turynie, III nagroda w XII Concorso Musicale
Europeao Citta di Moncalieri).
Od wielu lat zajmuje się również wykonawstwem muzyki dawnej na instrumentach historycznych
– na klawesynie, harfach średniowiecznych, renesansowych i barokowych (współpraca
z czołowymi zespołami muzyki dawnej) oraz na wczesnych fortepianach klasycznych
i romantycznych. Mirosław Feldgebel występował w wielu prestiżowych salach koncertowych
Europy, obu Ameryk, Afryki oraz Azji (m.in. w Salle Pleyel w Paryżu, Wiener Musikverein,
Vredenburgsaal w Utrechcie, Omotesando w Tokio, Carnegie Hall w Nowym Jorku, Concertgebouw
w Amsterdamie, Studiu im. W. Lutosławskiego, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie). Uczestniczył
w obchodach 150 rocznicy śmierci Fryderyka Chopina. Brał udział w wielu międzynarodowych
festiwalach muzycznych, m.in. Wratislavia Cantans, Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju,
Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych w Siauliai na Litwie,
Holland Festival.
W latach 2006–2013 na stałe współpracował z Warszawską Operą Kameralną w charakterze
klawesynisty oraz harfisty, realizując m.in. partie basso continuo w operach barokowych oraz
prowadząc autorskie projekty muzyczne. Jako jeden z niewielu pianistów miał zaszczyt
koncertować na zabytkowym fortepianie Pleyel z roku 1840 w koncercie poświęconym pamięci
Fryderyka Chopina, odbywającym się w ramach IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku
Królewskim w Warszawie.
Mirosław Feldgebel jest również współautorem przedsięwzięcia CHOP IN Brass. Kwintet
dęty blaszany i fortepian są w nim pretekstem do stworzenia nowych aranżacji i swobodnego
spojrzenia na muzykę Chopina.


PIOTR KOPIETZ – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor, menedżer kultury, konferansjer.
Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie akordeonu. Swoje umiejętności
wykonawcze doskonalił podczas stypendium na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu (Austria).
Ukończył również studia podyplomowe w zakresie zarządzania kulturą na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego.
Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim
– bandoneonie oraz jest jednym z niewielu artystów koncertujących na niezwykle rzadkim
instrumencie – francuskiej akordinie.
Potrzeba ciągłego rozwoju oraz głód poszukiwań różnych inspiracji muzycznych sprawiły,
iż swobodnie obraca się w niemal każdym stylu i gatunku muzycznym.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje
solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i za
granicą.
Jest założycielem, aranżerem i kierownikiem artystycznym ponad dwudziestu zespołów
i projektów muzycznych, z którymi prezentuje muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną
i world music.
Jako artysta sesyjny nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru
i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P.
Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Współtworzył także ścieżkę dźwiękową do filmu
„Chłopi” (polskiego kandydata do Oscara 2023), za którą otrzymał Złotą Płytę.
Występował z tak wybitnymi artystami jak: Yasmin Levy, Roby Lakatos, Gerard Edery, Arad
Emamgholi, Wassim Ibrahim, Andres Martorell, Carlos Roulet, Kuba Badach, Ania Karwan,
KAYAH, Stanisław Soyka, Waldemar Malicki, Anna Seniuk, Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn.
W dziedzinie kompozycji szczególnie bliska jest mu filmowa i teatralna muzyka ilustracyjna oraz
szeroka pojęta „world music”. Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio
powiedział o nim: „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie
kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na
poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.


ANNA WANDTKE – skrzypaczka o niezwykłej sile wyrazu, artystka, dla której muzyka jest
sposobem odczuwania, myślenia i dialogu ze światem. Jej życie artystyczne to nieustanne
poszukiwanie nowych form, nieoczywistych brzmień, nieznanych emocji. Z odwagą łączy
klasyczne piękno z improwizacją, czy muzyką świata, tworząc własny, głęboko osobisty język
muzyczny. Jej koncerty są nie tylko wydarzeniami artystycznymi, lecz podróżą – emocjonalną,
intelektualną i duchową. Ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie prof. Krystyny
Jureckiej oraz Hochschule für Musik w Mannheim, gdzie kształciła się pod kierunkiem prof.
Waleriego Gradowa – ucznia Leonida Kogana. Jej międzynarodowa kariera obejmuje występy
solowe i kameralne z czołowymi orkiestrami (Sinfonia Varsovia, Sinfonia Iuventus, Elbląska
Orkiestra Kameralna, Filharmonia Bałtycka i wiele innych) oraz udział w prestiżowych projektach
artystycznych. Występowała u boku takich osobowości, jak Gidon Kremer, Chick Corea, James
Levine, Kurt Masur, Maxim Vengerov czy Mścisław Rostropowicz, będąc członkinią Verbier Festival
Orchestra oraz międzynarodowego zespołu kameralnego Vengerova. Jej dyskografia obejmuje
siedem albumów – od klasyki po projekty autorskie, w których śmiało przeciera szlaki między
gatunkami. Wśród nich: Violin Soul (2016) z gościnnym udziałem Roby’ego Lakatosa, Wandtke
Plays Polish (2018), AVARP – Prologue (2020), Poldowski Creations (2022), Arensky,
Shostakovich Piano Trios i Poème (2023), a w lutym 2025 roku ukaże się nowatorski projekt Vivaldi
/ Osiecka – Nowe Cztery Pory Roku, będący eksperymentalną fuzją klasyki z poezją i improwizacją.
Anna Wandtke to również certyfikowany coach (CoachWise Essentials ICF ACC), prowadząca
warsztaty mentalne, inspirujące młodych muzyków do świadomego budowania drogi artystycznej.
Jej działalność edukacyjna obejmuje nie tylko uczelnie wyższe, ale też szeroki zakres kursów
mistrzowskich i indywidualnych spotkań mentorskich, w których przekazuje nie tylko technikę, ale
przede wszystkim sposób myślenia o sztuce. Założycielka i prezes Stowarzyszenia Humana Ars
Musica, dyrektor artystyczna wielu Innowacyjnych Warsztatów Muzycznych.


JACEK MAŁACHOWSKI – Akordeonista, kameralista, pedagog. Absolwent Akademii Muzycznej
im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Jerzego Jurka. Swoje umiejętności
doskonalił również pod kierunkiem m.in. Jurija Szyszkina, Miki Vayrynena, Fridriecha Lipsa,
Vladimira Murzy, Alexandra Dmitriewa. Dwukrotny Stypendysta Prezesa Rady Ministrów oraz
fundacji J & S Pro Bono Poloniae.
Laureat kilkudziesięciu nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych, m.in.;
Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy, Przemyśl 2000 – I miejsce, Mławski Festiwal
Akordeonowy 2001, 2003, 2004, 2005 – I miejsce, Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy,
Castelfidardo 2004 – IV miejsce, Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Klingenthall 2007 – III
miejsce i Nagroda Specjalna Radia Niemieckiego MDR Figaro za najlepsze wykonanie utworu
obowiązkowego, Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy, Gdańsk 2005 – III miejsce, Ogólnopolski
Konkurs Akordeonowy, Chełm 2007 – I miejsce.
Prowadzi działalność artystyczną jako solista i kameralista, współpracuje m.in. z Filharmonią
Narodową w Warszawie, jest członkiem Warszawskiego Kwintetu Akordeonowego
i Warszawskiego Duetu Akordeonowego, występuje w kraju i za granicą.
Jako pedagog przygotowywał laureatów ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów
akordeonowych.


SEBASTIAN WYPYCH – muzyk, kontrabasista, solista, pedagog, kompozytor, menedżer,
producent, animator sztuki, szef artystyczny. Absolwent klasy kontrabasu na Uniwersytecie
Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureat wielu prestiżowych festiwali
i konkursów, w tym Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasowego im. Adama Bronisława
Ciechańskiego w Poznaniu. Jako solista i kameralista nieustannie koncertuje. Prowadzi również
działalność impresaryjną, organizacyjną i producencką, kierując od 2007 roku agencją artystyczną
Best-Art Concept. Współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia „Humana Ars Musica”.
W latach 2012-2017 związany z Warszawską Operą Kameralną. Pomysłodawca i dyrektor
artystyczny festiwali: Piękny Brzeg Sztuki, Wisłostrada Sztuki, Diaspora World Jewish Culture
Festival, Warszawski Festiwal Tanga i Muzyki Retro im. Władysława Szpilmana. Na gruncie
festiwali powołał również do życia eksperymentalne projekty: Trash Orchestra – muzyka śmieci,
ethn/o/pera – historia głosu ludzkiego, a także orkiestrę smyczkową L’Orchestre du Joli Bord,
zapraszając do współpracy przy projekcie Maestro Jerzego Maksymiuka. Założyciel i szef
artystyczny zespołu Gang Tango, specjalizującego się w wykonawstwie wszystkich form tanga.
Jako muzyk sesyjny, solista i kameralista nagrał ponad czterdzieści albumów. W 2012 roku, wraz
ze skrzypaczką Anną Wandtke, dokonał polskiego prawykonania i nagrania dzieła Krzysztofa
Pendereckiego Duo Concertante na skrzypce i kontrabas. W 2017 roku nagrał, wyprodukował i
wydał z prestiżową oficyną Requiem Records swój autorski solowy album Directions, zawierający
materiał z pogranicza klasyki, otwartej improwizacji, minimal music i ethno
music, do nagrania którego zaprosił znakomitych artystów: jemeńską wokalistkę – Rasm
Al-Mashan i mistrza kory z Gambii – Bube Badije-Kuyateh. W 2021 roku, z udziałem założonego
i prowadzonego przez siebie zespołu Gang Tango oraz solisty, światowej sławy skrzypka
– Roby’ego Lakatosa, dokonał nagrania albumu Tanga Świata. W 2022 roku miała premierę jego
kolejna autorska płyta Polska Enter, która jest zbiorem pochodzących z różnych regionów Polski
ludowych pieśni a cappella nagranych przez artystę do muzyki skomponowanej i wykonanej na
specjalnie przebudowanym sześciostrunowym kontrabasie autorskiej koncepcji. W latach 2016-
2021 jako producent zrealizował wiele znaczących wydarzeń, takich jak m.in.: koncert Nigela
Kennedy’ego. Jest również pomysłodawcą projektów: Sailing / Art / Challange – serii rejsów
morskich i oceanicznych połączonych z koncertami na wodzie i kontaktem ze sztuką oraz Sephar
Tango, do którego, jako kierownik artystyczny zespołu Gang Tango i producent, zaprosił światowej
sławy wokalistkę muzyki sefardyjskiej i world music – Yasmin Levy. Projekt ten został premierowo
zaprezentowany podczas finału 19. Festiwalu „Warszawa Singera” w Teatrze Wielkim – Operze
Narodowej w Warszawie. Jednym z ostatnich dokonań artysty jest skomponowanie Kołysanki dla
Ondyny do słów Jacka Cygana – utworu, który stał się światową muzyczną wizytówką niezwykłego
charytatywnego projektu Ondinata. Obecnie na stałe związany z Yasmin Levy jako instrumentalista
w jej zespole. Kontrabasista i współtwórca muzyki do filmu Chłopi.


fot. z archiwum zespołu



Aktualności

29.07.2025
Akcja Animacja
Pokazy Freestyle Football !
27.07.2025
Zaparkuj w Młochowie
NOWE 4 PORY ROKU – VIVALDI / OSIECKA / KILAR 300 lat dzieła / 1725-2025
22.07.2025
Akcja Animacja
Rowerowe Show!
15.07.2025
Akcja Animacja
Szalona Julka
08.07.2025
Akcja Animacja
pokaz iluzji dla dzieci
wszystkie aktualności